Lösenord

lördag, april 21, 2018

... När jag kom hem!!! *Obs! Varning för romantik!*

Jag landade vid 16:30, hoppade på bussen mot Nyköping från Arlanda vid 17:20, och hamnade hemma runt 20-tiden. Direkt när jag kom in möttes jag av doften av varm, nylagad mat - det luktade smält ost och stekt kött och mitt i köket stod Emil framför grillen och tjoade "Hej baby!". 

I vardagsrummet hade han redan dukat och tänt levande ljus.


Så var maten precis klar också. Det var mozzarelllafylld och baconinlindad nötytterfile med potatisgratäng, rödvinsås, grönsallad och tryffelmajonnäs. MIN BABY HADE LETAT UPP TRYFFELMAJO TILL MIG.


Och snacka om att han var stolt, ska ni veta! Han tog fram mobilen på studs och fotade sin bedrift. Åh, och jag var så tacksam och glad och kär och satt i princip fastklistrad på hans rygg när han gick omkring och fixade.


Vi slog oss ned och åt, och jag kunde inte sluta säga tack och prata om hur mycket jag uppskattade hans ansträngning. Hur romantiskt det var och hur lycklig och älskad jag kände mig. Dessutom var maten så ohyggligt god, så jag åt flera portioner. Hade ett leende som inte gick att tvätta bort.

Inte nog med det - Emil hade även köpt mina favoritgodisar som jag blev serverad som efterrätt. Vi slog oss ned i soffan, tittade på serier (vi har hittat en ny på Netflix - en svensk serie Bonusfamiljen, som är himla roande!).


Vi passade även på att provsmaka den nya Tony's-smaken som jag tagit med från Nederländerna - den med vit choklad och hallon.


Den smakade först sött och varmt i munnen, för att sedan bryta av med en fräsch syrlighet av de frystorkade hallonen, och de små "knäppen" som sker i munnen när hallonen värms upp i munnen (ni kanske kommer ihåg den gamla isglassen Vulcano som hade ett "lavatäcke" som sprakade i munnen? Precis så!). Så himla god!! Vi mumsade i oss mer än halva. 

Detta plus gos plus kyssar plus lyckopirr. Det var min romantiska kväll, det.  

2 kommentarer :

  1. Men, så mysigt! Vad fint, att han gjorde den ansträngningen,för att du skulle få ett fint välkomnande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaaa <3333 Har du någon sådan romantisk historia på lut?

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)