Lösenord

måndag, december 11, 2017

Emil-kakor till frukost, lunch och middag

Lördagen började med en välbehövd sovmorgon, när klockan inte ringde förrän 10 på morgonen. Då masade jag mig upp sakta och gjorde mig iordning, för jag hade ett träningspass inbokat kl. 11. Jag susade iväg, lite halvtrött på vägen in, men galandes i full hals med i Rix FM-låtarna i bilen på vägen tillbaka. Ju högre en får sjungskrika när en kör bil ensam, desto bättre.

Jag hämtade upp Emil och så körde vi till ICA Maxi för att storhandla. Till helgens mumsigheter, veckans middagar, mitt bidrag till jobbets julfest och till nästa helgs inflyttningsfest! Däremot var vi inte de enda som ville handla denna lördagsförmiddag.


Viktigast av allt under dagen var planen på att baka! När vi kom hem satte Emil igång med att baka sina berömda Emil-kakor (har ni hunnit testa, ni som inte skickat bild?!) och jag småstädade.

Alltså, den här synen: *ger mig lyckopirr*


Så var det givetvis läge för ett litet photo-shoot efteråt. 


*nöjd fotograf*


Jag var inte sugen på något annat. Inte något annat alls. Vi delade upp kakorna mellan oss, och sedan slog vi oss ned i soffan och tittade på Outlander. Outlander är så ruskigt bra och otäck och romantisk och spännande och hemsk på samma gång.


Så kom det sig att jag åt kakor till frukost, lunch och middag. Kakor, med glass och karamellsås och koppar med Irish-cream-te. 
*älskar att vara vuxen*


Sådan episk kak-lördag.


10 kommentarer :

  1. Kakor till frukost, lunch och middag - det låter sannerligen episkt! Håller med om att sannolikheten att få igenom ett sådant förslag som barn nog inte hade varit särskilt stor...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, nej, och det är därför vuxenlivet ibland är så fantastiskt. Det är JAG som definierar min egen hälsa, tjohej! ;)

      Radera
  2. Tänkte på bilden tagen från när ni var och handlade.. de andra människorna blev dem tillfrågade? Eller hur resonerar du kring det? Jag är själv en person som är väldigt restriktiv med att publiceras online då jag vet att bilderna lätt hamnar i del händer så det vore intressant att få ta del av någon annans perspektiv.
    //Em

    SvaraRadera
    Svar
    1. Människor på bilden blev inte tillfrågade. Detta i åtanke att detta är en låst blogg för kring 30-40 personer, vilket innebär att bilderna är i sig skyddade. Tar vi bort det ur beräkningen så vet jag med mig att jag är en person respektfull nog att sluta fota om någon bad mig - trots att jag egentligen, enligt lag, får fota precis vad jag vill, även om folk säger nej. :)

      Radera
    2. Okej då är jag med :)

      Radera
  3. Åh älskar outlander!! Hur långt har ni kommit? 😀

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hela säsong 1 och ett avsnitt av säsong 2! Har jag bra saker att se fram emot? :D

      Radera
    2. Typ så långt jag har sett också haha! Men blir ju så sugen på att åka till Skottland 😍😍😍

      Radera
  4. Nej, jag har inte testat MEN jag kanske kan testa i helgen? Jag ska ändå baka så jag borde kansle passa på? Måste leta fram inlägget med receptet :). Kakor till frukost lunch och middag låter underbart. Och angående min hälsa - jag hade ont i halsen, ont i näsan, ont i hela kroppen och var väldigt förkyld. Men nu är det mycket bättre :) //Urszula

    SvaraRadera
    Svar
    1. För guds skull, gör det!!!

      http://sockerskrin.blogspot.se/2017/03/recept-emil-kakor.html

      Där har du receptet ;) Kom ihåg att jag vill ha bilder, om du kommer till skott! :D :*

      Maw... Vad skönt att det bättrat sig lite i alla fall <3

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)