Lösenord

onsdag, oktober 18, 2017

Guldkant på söndagen

I söndags vaknade vi upp, peppiga trots alarm kl. 08 eftersom vi hade bokat in en hotellfrukost på Scandic! Eftersom jag är nyinflyttad i Nyköping så ha jag fått hem massor av rabattkoder, varav denna var en av dem. Klart en ska passa på att äta hotellfrukost när en har rabatt!

Vi kom dit vid 9-tiden, och då var det fortfarande lugnt och skönt.


Det fanns kallt liksom varmt, och vi började direkt utforska utbudet!


Här har vi min snygge frukostkompanjon efter att vi varit och hämtat vår första omgång.


Voilà ! Första omgången; nybakt, varmt bröd med cheddarost, skinka, kalkon, ört-cream cheese och gurka. Och massor av smältande smör. Och en bulle. Och två koppar te.


Brödet var magiskt gott... Mmm... Älskar bröd. Bröd är livet. Tyvärr är det ofta brödet som brukar göra mig besviken på hotellfrukostar (torrt, stått länge, inköpt billigt och uppvärmt), men detta var en fullpoängare!

Emils snaps vittnade om våra eskapader.


Omgång två blev varmt! Pannkakor med nutella, vispgrädde och hallonsylt, köttbullar, prinskorv, äggröra och bacon.


Som sedan blev en omgång tre med mer pannkaka, bulle, kaka, mini-croissant med nutella (uff, inte alls som i Paris.. Blir alltid lika besviken :((( ) och frukt.

Sedan var vi mätta, kan jag lova.


Vi åkte förbi ICA Maxi, handlade till veckan och slog oss sedan ned i matkoma hemma i soffan. Vi började med att spela lite tv-spel tillsammans (Rocket League) och växlade sedan över till serier.


När klockan närmade sig 17 var det dags för mitt träningspass. och ÅH, vad jag INTE vill gå. Avskyr ofta att träna, tycker träning är så... jobbigt. Uff. Ville hellre bara stanna hemma och gotta mig med serier och glass och skita i allt var hälsa heter. Och Emil. Emil som alltid är så stöttande och fin, och s säger givetvis. "Nej, inte behöver du träna. Du ska ju träna på måndag, tisdag och onsdag. Då är det lika bra att du skippar idag!". 

Jag älskar honom för att han alltid låter som min lilla djävul på vänster axel. Frigör mig från dåligt samvete och krav. Men bristen på krav ger mig ofta bara motivation (ALLT blir ju roligare när man inte måste) - och då tvingar jag mig iväg ändå. Så himla bra strategi! Och tur var väl det, för såhär fint var det utanför träningsanläggningen.


Och efteråt... Så älskar jag träning. Det är alltid så med mig. Avskyr att träna, men älskar att ha tränat. Känner mig så jävla bäst. Skickade meme:n nedan till Emil, som jag tyckte passade så klockrent.
Sedan skyndade jag hem igen där Emil spelade sitt nya tv-spel. Jag bloggade.


Ingen av oss var fortfarande hungriga efter den mastiga frukosten, men vi åt ett litet kvällsmål bestående av yoghurt, hallon, banan, müsli och jag åt en knäckemacka.


... Som sedan råkade bli ett stort kvällsmål.


Efter varsin burk glass, en bra film och massor av mys i soffan ramlade vi sedan ned i sängen. En kalashelg hade det varit!!

3 kommentarer :

  1. Mysig söndag ni verkar ha haft. Ber om ursäkt för min långs frånvaro, men hoppas att jag kommer hinna kika in här lite oftare framöver. Din blogg ger mig en myskänsla i hela kroppen, det är nästan som att läsa en bra och spännande bok. Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh ja, det var den!

      och Carro, oroa dig inte <3 Och jag hoppas med dig.. Stor kram!

      Radera
  2. Livsfarligt att läsa om brunchen när man är hungrig! :)

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)