Lösenord

lördag, oktober 21, 2017

Bröd och ost till middag = fancy

Rolf och jag experimenterar fortfarande med olika brödkonstruktioner, och allra senast bakade jag ut ett par riktigt snitsiga baguetter! Ni måste ju se hur jag avancerar. Se: surdegsbaguetter!

De fick en perfekt skorpa, färgtoning och ett bubbligt innandöme. (obs! inget filter!)


Anledningen till denna bakning tedde sig inte mindre än en av mina favoriträtter: Raclette.


Vad mer kan en begära förutom bröd och ost till middag? (och lite smör kanske, hehe).. På riktigt, att något så enkelt kan vara så förjädra gott? och att just raclette tillåter en att äta det och FORTFARANDE anses som sofistikerad (jämfört med en slusk som sitter och smälter ost på bröd).

Nej, all cred till Frankrike som gör dessa grejer fancy.

6 kommentarer :

  1. Blev helt till mig av tanken på rikakor med ostsmak efter ditt inlägg om majskakor! Hur kan jag ha glömt ostriskakor, som var typ det bästa jag visste som liten, jämte sourcream & onionriskakor?!

    Angående rsclette så åt jag det i Paris i våras, men blev lite besviken. Vet inte om det var maträtten eller restaurangen. Men tyckte liksom att osten mest besökta smaklös, och då blev det rätt trist.

    Olav (pojkvän) var min fadder på en skola jag började på för fyra år sen. Vi började skriva på Facebook och hade kontinuerlig kontakt typ dygnet runt i ett halvår, tills han bjöd in mig på film och jag i princip flyttade in:P. Nu har vi båda bytt utbildning, och han är färdig fysioterapeut i januari, verkar det.

    Sjukt bra jobb med bguetterna förresten! Verkar så lyxigt att kunna göra sina egna, dessutom goda!

    SvaraRadera
    Svar
    1. JAG KÖPTE MED OSTSMAK IGÅR. Åh, sådan nostalgi!! Och så godaaaa... Varför slutade en med dem?

      ååh.. Vad synd att du blev besviken :((( du får säga till om du vågar ta revansch någon dag.

      Vad sööööt... Älskar relationshistorier. <333 Och i vilket fall som helst betvivlar jag inte att ni kommer klara det galant (även om det kommer vara sjukt jobbigt).

      Radera
  2. Wow! Det syns att du och Rolf börjar komma riktigt bra överens.

    SvaraRadera
  3. Åh, det ser så gott ut 😍😍😍

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)