Lösenord

onsdag, juni 14, 2017

Tredje gången gillt! (och perfekt pasta bolognese!)

Måndag blev det, och jag slutade 14 på boulangeriet. För att carpa dagen och det fina vädret tog jag mig ut på en promenad, innan jag visste att jag skulle möta upp Loïc vid 17-tiden. Såhär fint och solklart var det ute.


Efter drygt två timmar blev jag trött i benen och gick hem. Då kom Loïc hem till mig efter sitt gympass, och efter att ha diskuterat era kommentarer på intervjun (han var mycket nyfiken på hur responsen skulle bli!) så gick vi till min gamla (och hans nuvarande) arbetsplats, PAUL.

Där fick jag mig en gratis te, och slog mig ned på uteserveringen och skrev dagbok medan Loïc fixade lite med sina jobbtider.


Sedan blev vi hungriga, och vi stod på låset vid 19 när restaurangerna öppnade. Den restaurangen vi hade tänkt oss hade stängt, så vi satsade på en annan. "Italienskt!" hade jag slagit fast (helt pizzagalen, ni vet) och han sade inte nej. Vi hittade en jättefin italiensk restaurang bara runt hörnet från PAUL.


Här är jag!


Och här är Loïc! 


Hörru, Loïc, kontakt tack! Och le sådär fint som du brukar. 


"Åh, vad jag ser blyg ut!" sade han. "Som en blyg liten pojke."

Så beställde Lolo en kalasgod förrätt - friterad mozzarella med tomatsås, tomat och ruccola. *
Mwah!* (italiensk gest för att något är *bravissimo*)


Tro det eller ej, men jag fick helt plötsligt ett akutsug efter pasta. Jag som vanligtvis aldrig bestämmer pasta på restaurang (iom lättheten att laga det hemma).. Men nu kunde jag inte stå emot. Lolo tog en pizza med parmaskinka och ägg.


Och jag tog en klassisk tagliatelle bolognese.


Alltså på riktigt. Det är så känslor som slår den att få äta någonting man är RIKTIGT sugen på. Det liksom satt klockrent i käften. Jag smällde ned hela portionen, trots att den var stor för två, och allt bröd i korgen (brödet var också helt fantastiskt gott). Alltså MATLYCKA!

Servicen var också kalas. Brödet var varmt och nybakt, jag fick massor av extra basilika och kocken skämtade till och med förvånat att jag "ätit upp ALL basilika?!?".  Jag var så mätt att jag kunnat rulla hem, och precis lika nöjd. Loïc frågade om jag ville ha dessert, men jag bara skrattade. Dessert. I wish. Kanske om ni vill ha den som en kaskadspya över bordet efteråt.

Men detta var verkligen en kalasmiddag, och den här restaurangen ska återbesökas!

8 kommentarer :

  1. Vad härligt att ni äntligen lyckades pricka in en sådan perfekt restaurang! Liksom pasta + basilika = Lovel <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. VISST? Basilika i allmänhet har jag i princip på ALLT jag äter. Så jävla gott!

      Radera
    2. Kan inte annat än säga "amen to that"! <3 Planterade en basilikaplanta på balkongen i helgen och jag håller tummarna för att den överlever. Är nämligen katastrofal på att hålla det gröna guldet vid liv. :O :(

      Radera
    3. ÅÅh, jag håller verkligen tummarna! Jag har märkt att det handlar mycket om plantan man köper. Jag har köpt två olika vid samma tillfälle, från olika ställen. Ena blir jättestor och stark och håller i sig tills vintern - den andra dog efter bara två veckor. och de stod bredvid varandra i separata krukor. Konstigt...

      Radera
  2. Loïc verkar gymma ganska mycket? Följer du med honom till gymmet någon gång eller nöjer du dig med dina långa promenader när du vill röra på dig? Tycker du om att gymma? Minns att du skrev någon gång att du hade byggt rumpa med squats och glass... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nästan varje dag! Han har bestämt sig för att bli biffig och gå ned i vikt nu en gång för alla (för typ femte gången iår??? :P) och jag går mest bara dit och säger tjosvejs. För dyrt för gymkort i Paris. Och jag promenerar hellre.

      Jag avskyr egentligen träning. Den enda träning jag tyckt är RIKTIGT kul är Friskis & Svettis jympapass. Annars gör jag det mest som ett onödigt ont. Det enda som är roligt är när det är över och man känner sig *duktig*. Det är nog bara därför jag brukade träna när jag var i Sverige. För att känna mig *duktig*. Och då gjorde jag också squats då och då, för att få igång rumpan ;)

      Radera
  3. Åh alltså den känslan när man får äta något man är riiiiktigt sugen på slår allt! Cravear just nu en riktigt fet burgare med sötpommes... måste se till att få tag i det innan veckan är slut :ooo

    SvaraRadera
    Svar
    1. VISST? Åh, Loïc vill också så gärna ha burgare, så han föreslog det för vår nästa dejt. Hoppas det blir av. För både dig och mig!! :D ps. skicka snap när du får till en burgare, Frida! :D

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)