Lösenord

fredag, april 28, 2017

Bloggträff med (globetrotter?-)Hanna

För ett tag sedan skrev bloggläsar-Hanna att hon skulle komma till Paris några dagar nu i slutet av april. Vi började givetvis göra planer på att ses, för något av det roligaste som finns är ju att träffa mina vänner jag fått genom bloggen (and yes, I'm talking to all you guys!). I vilket fall som helst skulle jag jobba mellan 09:30-19:00, fast med en tre-timmars-rast - perfekt för bloggumgänge!


Med lite hjälp av google maps (och inte translate) så fann hon mitt boulangerie innan jag fick rast. Hon handlade med sig lite mat (med min personalrabatt, åhå!) och vi traskade direkt hem till mig. OCH SNAPADE! För snap är essentiellt i livet, det vet ni väl? Jag och Hanna håller med.


Hanna och jag pratade så att vi knappt hann avsluta ett samtalsämne innan vi kommit in på nästa, och pratade allt från killar, Paris, ätstörningssamhället, arbete, plugg och identitetsbygge. Exempelvis hur vi ibland kan agera enligt aktiviteter vi inte alls kan identifiera oss med. Som Hanna. En riktig resfågel som alltid tyckt att hon sällan bryter landsgränser. Allt detta i samvaron av pizza. Se, hur glad Hanna är av sin pizza!


Jag blir lätt hyperaktiv när jag är exalterad. Pratar i hundraåttio och vill säga femton saker samtidigt men kommer aldrig fram till min poäng. Tack och lov pratade Hanna precis lika snabbt och verkade således hänga med. Helt otroligt. 


Dessert! Jag hade rekommenderat en Royal, och Hanna hade köpt dyra, färska hallon. 


Nu var det min tur att posera "naturligt". Alltid lika awkward att göra, men samtidigt lika roligt. Älskar när folk vill ta bilder på mig (fastän jag sällan gillar resultatet).


Dessutom älskar jag människor som är lika intresserad av att pilla på sin mobiltelefon som jag. Som vill uppdatera statusar på sociala medier och diskuterar likes-frekvens. #medberoende


Alltså, så himla roligt att träffa Hanna. Nog för att jag känner henne lite "virtuellt" genom hennes kommentarer och snaps (hon är medlem i vår härliga snap-grupp ju!), så blev det en sådan vänskaplig uppgradering att få träffa henne live. Höra om hennes liv, berätta små luckor i mitt som jag inte skriver ut här, diskutera....

När både jag och Hanna finner oss boende i Paris, då har vi bestämt att vi ska ut och fira.


4 kommentarer :

  1. Aww vilket fint inlägg! <3 Det var supertrevligt att träffa dig :D Ja, vi får se vad framtiden har att erbjuda, du är ju dock redan lite av en parisienne, jobbar på café i staden och kan språket flytande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äsch, men det säger ingenting om framtiden! (även fast ordet "parisienne" fick det att hoppa till i hjärtat på mig). Jag tror du likväl som jag kan göra vad vi vill med våra liv :D

      Radera
    2. Haha verkligen! Som vi pratade om när vi sågs så står alla dörrar öppna, gäller bara att bestämma sig! Jag tänker att det är viktigt att inte säga till säg själv att något är rätt eller fel, så länge man gör något man mår bra av :) Kram!

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)