Lösenord

fredag, juli 15, 2016

Cookie aux Chocolat au Lait et Noisettes

Som sagt - utbudet hos PAUL är inte precis snålt. Det finns något för alla sorter - de som gillar choklad, vanilj, grädde, bär, krämigt, knaprigt, segt och allt därmellan. Själv kunde jag inte hjälpa än att få med mig en kaka hem igår - som efterrätt till den middagsvanliga baguetten.

Cookie aux Chocolat au lait et Noisettes
Kaka med mjölkchoklad och hasselnötter




Kakan i sig är lagom stor, tjock och doftar gud-om-ligt.




Och kanske är det därför att när jag tar den första tuggan....




... så blir jag ytterst besviken. Den är ju torr? Torr och tråkig och bitarna är alldeles för små och den smakar mer hasselnöt än choklad och jag .. nä. Vad synd. Jag som hade sådana höga tankar om denna!

När jag lägger den åt sidan och väntar någon timme, smakar den betydligt bättre när sötsuget är i full rullning. Men samtidigt... Jag hade hoppats att att den skulle vara så mycket gojsigare...


På rankningslistan står:
#1 Croissant aux amandes et nutella, #2 Tartelette Caramel, #3 Torsade au chocolat, #4 Tresse au sucre, #5 Turbichoc, #6 Viennoise au chocolat, #7 Pain Cacao, #8 Brownie, #9 Pave chocolat caramel, #10 Pain Suisse #11 Brioche au chocolat, och #12 Cookie aux chocolat au lat et noisettes.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)