Lösenord

fredag, juni 24, 2016

Pain Cacao

Efter att ha bott i Paris i ett år, och sedan jobbat på ett boulangerie i tre månader, så är det ytterst sällan jag stöter på ett nytt bakverk. De flesta har jag redan sett eller smakat av, och därför blir jag alltid extremt exalterad när jag hittar något spännande som jag ännu inte fått sätta tänderna i. Så var fallet häromdagen, när jag gick förbi ett boulangerie och såg ett tidigare oskådat bakverk: Pain cacao. Men jösses! Denna måste jag prova!

Pain Cacao
Kakaobröd


... och det gjorde jag, minsann. Dagarna senare ville jag ha en god dessert, och passade på att köpa mig en av dem. 


Jag var ytterst nyfiken och bet sakta ned i den. Den hade en hård skorpa, precis som en baguette, men var mjuk och fluffig inuti. 


Och jo, den smakar faktiskt som en baguette fast med kakao i. Den är inte övermäktigt söt (så därför smetade jag på lite nutella också), men smakar rikligt av choklad och är riktigt god! Jag tror att en person som gillar kaffe hade älskat en bit kakaobröd bredvid att doppa i.

På rankningslistan står:
#1 Croissant aux amandes et nutella, #2 Torsade au chocolat, #3 Tresse au sucre, #4 Turbichoc, #5 Viennoise au chocolat, #6 Pain Cacao, #7 Brownie, #8 Pave chocolat caramel, #9 Pain Suisse, och #10 Brioche au chocolat.

1 kommentar :

  1. Men att komma sexa är inte illa, den ser jättespännande ut! Min glass med bränt socker var inte så illa heller ^^

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)