Lösenord

fredag, april 03, 2015

En oväntad present i brevform

Igår när jag traskade hem en regnig dag, precis i tid för att slänga in skolböckerna och ta med mig goûtern (mellanmålet) för att hämta mina favoritpojkar i skolan, så hittar jag detta på dörrmattan...




Öppnar brevet likt en ivrig piraya, och ser att därinne befinner sig en liten lapp, och en liten gåva...




Det är ett paket från en bloggläsare/väns-vän/ung höjdarmamma, som jag i stort sett har kontakt med genom att jag följer henne och hennes förtjusande lilla pojk på facebook.




En Eiffeltornströja!

Jag började studsa i min säng där jag satt, smekte tyget med händerna (åh det är ju mjuuuukt) och blev så smickrad, så glad och så uppfylld av den spontana gåvan.

En present, till mig?! Bara sådär? Blir så rörd att det finns människor så fina som Sara (lille Hugo har tur, han!), som med en sådan gest kan lysa upp en hel eftermiddag. Mina värdbarn, som vanligtvis brukar babbla på om vilka teckningar de ritat i skolan, fick istället höra mig svärmbabbla om paketet, hela vägen hem.


3 kommentarer :

  1. Kul att den blev uppskattad :-) du förgyller mina mornar med bloggläsande så då kan jag förgylla åtminstonde en av dina dagar :-) Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Åh, sådana presenter är de bästa, både att få och att ge!
    Har nu provsmakat glassen, Häagen-Dazs Cookie dough chip. Eftersom jag inte är någon glasshabituée kan jag inte poängsätta osv, men den var god och helt OK, dock väl söt enligt min smak. De Ben&Jerrys jag smakat har jag nog tyckt ännu bättre om, tror jag. Orsak till inköpet: Stor rabatt på Ica Maxi... ;-)

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)