Lösenord

söndag, mars 22, 2015

Snickarbyxor och bolognese-dejt

Fredag, fredag, underbara dejt-fredag!
Helglycklig och bubblig av förväntan klädde jag mig i mina mysigaste snickarbyxor och skippade linserna.
Det var dags för hemmakväll hos min fransos, och då får man se precis så gosig ut som man vill.




Jag var selfie-kåt, som vanligt. Hade jag inte varit mig själv i mina snickarbyxor och glasögon hade jag nog haft en liten crush på mig själv. Fy, vilken söt tjej man va' ibland, alltså.




I vilket fall som helst stod jag för middagen, och valde att laga min bolognese. Inte bara för att det är en av mina paradrätter, utan för att det är den rätten som fransosen min hyllat mest.

Själv bidrog han med pasta, en fantastiskt god baguette och en skjortklädd arm.




(Smöret bara råkade komma med på bilden, men jag inser i efterhand att det hade lika stor roll i middagen som resterande komponenter. Smör tar pasta och bröd till helt nya höjder.)

Tillsammans med middagen så uppdaterade vi varandra på vad som hänt under veckan och såg serie efter serie. Själv växlade jag mellan gosigt retsam och uppgivet kärleksfull. Uppgiven på grund av att kärleksfullhet faktiskt inte är en naturlig ritual i vår interaktion, när ingen av oss kan investera i den andra på ett långsiktigt plan. Och helt ärligt vet jag inte vad jag vill med det hela, med tanke på premisserna.

Och fy så pinsamt om han nu läste det här. Så nu slutar jag skriva massa hjärtebry. 

3 kommentarer :

  1. Kan vara farligt ibland... Snyggingen hade med hjälp av Google translate gjort egna små tolkningar av mitt kärleksbabbel.
    Förstår att det måste kännas... knepigt med premisserna. Men ni kommer hitta en lösning, det är jag säker på, ni är ju kloka och förståndiga båda två =)

    SvaraRadera
  2. Alltså åh, vill också ha snickarbrallor ju!

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)