Lösenord

tisdag, januari 06, 2015

Dejtåterförening och givetvis mer burgare

I lördags skrev mitt bekanta dejtsällskap och frågade om återförening. Jag var uppspelt och väldigt sugen på att ses, så jag tackade inte nej! Istället klädde jag mig i klänning och förberedde mig för kvällens hamburgerdejt.

Jag hann leka lite pajas också, ska ni tro. 




Eftersom jag hade en timme att slösa så tog jag mig ut på en kvällspromenad innan vi skulle mötas upp. Paris är alltid bra vackert, även när det börjar mörkna. Det är då vissa fönster lyser gult, och allting saktas ned. Inte lika mycket folk på gatorna. Fridfullt.




Har man tur kanske man till och med kan få se Eiffeltornet lysa. (Det hade jag).




Sedan blev klockan sju och vi möttes upp. Tillsammans efter att ha pratat lite om julen, klappar, nyår och roliga aktiviteter vi haft för oss, så tog vi en promenad till ett nytt burgarhak.




Där beställde vi varsin bacon cheese-burger, med pommes och tillhörande dryck. Priset var dessutom väldigt överkomligt, och vi var riktigt hungriga!




Han var som vanligt på mig.. "Ska du inte ta bild till bloggen?" och jag rodnade. Precis det jag skulle, ju. Men på något vänster är det alltid lite pinigt att ta fram kameran och fota allt man äter, som en och en annan insta-besatt. Men, som tur är verkar han inte ha något emot det..! (Varför är det egentligen så pinigt att erkänna att man bloggar?)




Insidan var blodig, som beställd, och köttet var av bra kvalitet. Det som imponerade mest var däremot den fräscha salladen, samt det hembakta brödet. Det hade små bitar av rostat paprika på sig, vilket gav en god rökig och unik smak. Mums!

Vi båda gav höga betyg för detta burgarställe, och när vi sedan fick hem för att se på film var vi nöjda och mätta.

2 kommentarer :

  1. Ohoo, ser ljuuvligt gott ut det där! Om priset dessutom var överkomligt är det ju perfekt. O du är ju söt som ett troll, som vanligt!

    SV: Såklart! Du får hålla tummarna att det kommer in ett sms retroaktivt.

    SvaraRadera
  2. Hej Emelie!! Jag har en fråga som jag har funderat mycket på. Känner du dig trygg i Paris? T.ex. Med att åka tunnelbana och gå omkring ensam på kvällarna etc? Jag frågar eftersom jag själv upplevt Paris som "farligare" eller mer otryggt än t.ex. London när jag varit där. Å andra sidan kanske det har någonting med språket att göra. Att man känner sig otrygg när man inte förstår allt folk säger..? Vore jätteintressant om du kanske kunde ta upp hur du ser på det i ett inlägg!
    Tycker för övrigt väldigt väldigt mycket om din blogg!! :)

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)