Lösenord

lördag, december 27, 2014

Spontan (eg. akut) roadtrip med Drive Thru

Denna mellandagsfredag var ingen vanlig dag - att planerna varit obefintliga var perfekt, eftersom jag och Redoy insåg att vi var tvungna att ta en spontan roadtrip från Stockholm och Linköping, och tillbaka.

Redoy hade nämligen glömt sitt pass hemma i Linköping, vilket givetvis inte var optimalt när man planerat en Paris-resa över nyår. Så var det med det, och vi packade bilen för en sex-timmars-resa med frukt, böcker och podcasts.




Dessutom hade Redoy aldrig stannat för Drive Thru förut, så det passade vi på. Frisco-burgare, Pepper Jack Grand Deluxe, chili cheese balls, pommes, lyxshake med chokladsmak och en vaniljmilkshake.




Jag som inte ätit milkshake på flera år blev helt fasligt förälskad i min vaniljshake, och njöt av varenda slurp. Mer milkshakes i framtiden!




Förbi bländande sol och frostiga åkrar susade vi, lyssnade på Bandit Rock, småpratade, höll hand, åt frukt och tog det lugnt. Eller ja, jag tog det lugnt mest hela tiden - det var ju Redoy som fick körplikt.




Fyra timmar senare var vi i Linköping för att hämta upp det glömda passet,
och när vi åkte tillbaka mot Stockholm lyste himlen sagolik för oss. 

Inte förrän vid sex-tiden var vi hemma igen, och båda utmattade av att ha suttit i en bil mest hela dagen. Jag, som emellertid älskar att åka bil och kommunaltrafik, har haft en fasligt trevlig dag, och fått erfara min allra första road-trip!


1 kommentar :

  1. Sagolik var ordet; OMG!

    Jag ska ut på roadtrip imorgon istället. Gissar att det blir depå-stop på Max då min familj är riktiga Max-fantaster (... medan jag egentligen är mer av en McDonalds-anhängare). Menmen, majoriteten får styra =)

    Skoj med nyår i Paris! Har ni redan smitt närmare planer eller blir firandet spontant?

    God fortsättning =)

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)