Lösenord

måndag, juli 28, 2014

Toc-toc ! Entrez !


Nu när jag är tillbaka i Paris, så var det första jag gjorde att städa undan den månadens damm som belägrat sig i min lilla studio när jag varit borta. När jag var klar så var lägenheten skinande ren, och jag kände mig (trots bristen på tidigare rumskamrat Viktoria) riktigt som hemma.

Paris. Mitt hem.

Har ni hittat hit än? Ni kommer väl ihåg hur jag visade vägen?
I så fall kan ni även få komma in genom dörren, vetja!




När ni kommer in möts ni direkt av garderoben till höger, ett litet bord mot vänter vägg, och glimten av goshörnan. Tar ni ytterligare några steg från ser ni mer - goshörnan (som kan transformeras från soffa till säng) och mitt stora fönster.




Till höger om goshörnan hittar ni det lilla köket med tekokare, plattor, mikro, diskho och en spegel. Det finns givetvis även skafferi och kylskåp.




Snurrar ni några grader finns även duschen tätt intill, och storbildsteven som vetter mot goshörnan.




Men slå er ned i goshörnan, vetja, så har vi redan kommit 180 grader och kan se ut mot ytterdörren igen.




Vidare hittar ni det lilla bordet där måltider förtärs och dagbok (och framtida franskläxor?) skrivs.




Men ni får inte glömma att kika ut genom fönstret, till min utsikt! Franska byggnader!




 Det är en liten innergård med blomster och grönt gräs.




Och ja, det var allt. Hela mitt nya Paris-hem på tio ståtliga kvadratmeter. Trots att jag är van vid mina trettiofyra i Stockholm (som dessutom var mer än ett rum) så trivs jag bättre än vad jag kunnat tänka mig.

Måste nog vara för att det är Paris. Paris. Mitt hem nu.


6 kommentarer :

  1. Ååh vad mysigt det ser ut (och att det är paris gör ju inte det hela sämre)! Jag får väl helt enkelt säga - välkommen hem! :D

    SvaraRadera
  2. J'ADORE!! Mycket utförlig och fin beskrivning över studion! Jag finner den värdig! Dessutom gillar jag vad du har gjort med stället sedan sist! Liten Emelie-touch på det hela.

    P.S. När jag satt och läste det här inlägget med min syster så utbrast jag: "Nämen, där är ju min tandkräm!". Random information kan vara intressant, har jag hört.

    Paris. Ditt nya hem.
    Välkommen hem, Emelie.

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt o hemtrevligt du fått det =) O att bamse är med gör att åtminstone jag känner mig väldigt trygg. O du vet ju vad man säger, finns det <3-rum finns det stjärterum!

    SV: tihii din tokmaja, men måste erkänna att du nog har rätt. Det är faktiskt ngt jag planerat (MC-kort); när tid o ekonomi tillåter ;-)

    SvaraRadera
  4. åh FINT! flyttar till london 1a september, också som au pair, ska bli sjukt spännande!

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)